A hajóúton való részvételhez a hazautazás dátumától számított fél évig érvényes útlevél szükséges.
Vízummal kapcsolatban pedig kérjük tájékozódjon utazási irodájánál.
Utazási szerződés
A hajótársaság mindenkor érvényben lévő utazási szerződése angol nyelven a hajótársaság hivatalos honlapján (www.carnival.com) megtalálható. A hajótársaság utazási szerződését minden utas magára nézve kötelezőnek tartja.
Online check-in, hajójegy, csomagcímke
Legalább 2-3 héttel a hajóutat megelőzően kérjük készítse el az online check-in-t a hajótársaság honlapján (https://www.carnival.com/BookedGuest/?noLogon=True). Itt ellenőrizheti foglalását és személyes adatait is. Amennyiben valamelyik adatban eltérést észlel, haladéktalanul lépjen kapcsolatba utazási irodájával. Az online check-in elvégzése után kinyomtathatóvá válik a voucher és a bőröndcímke.
Kiskorúak részvétele
21 év alatti utas kizárólag legalább 25 éves korú kísérővel utazhat. Családok, társaságok foglalása esetén, amennyiben több kabint foglalnak, minden kabinba minimum egy 18 év fölötti utast kell foglalni. Amennyiben a gyermek nem a szüleivel utazik, szükséges a szülők részéről egy jóváhagyó nyilatkozat, amelyet beszálláskor fel kell mutatni, és amelynek az utazás egész időtartama alatt kéznél kell lennie. Ha csak egy szülővel utazik a gyermek, a kísérő szülőnek rendelkeznie kell a másik szülő jóváhagyását tartalmazó nyilatkozattal.
Fontos: 6 hónapnál fiatalabb gyerek a hajótársaság útjain nem vehet részt, illetőleg a hajótársaság fenntartja magának a jogot, hogy a 6 hónap és 17 év közötti utasok létszámát korlátozza.
Olyan hajóúton, ahol a hajó egymást követő 3 napot (vagy annál többet) a tengeren tartózkodik csak 12 hónapnál idősebb gyermek vehet részt.
Egészségügyi előírások, orvosi ellátás a hajón, terhesség
A hajótársaság hajóin található orvosi szoba, ahol a hajóorvost meghatározott rendelési időben kereshetik fel szükség esetén a járóbetegek. Az orvosi rendelő nyitva tartásáról az adott hajó napi programja nyújt felvilágosítást. Sürgősségi ellátás a nap 24 órájában igényelhető az orvosi vészhelyzeti telefonszámon.
A hajóorvos általában általános orvos; komolyabb orvosi beavatkozásokra (szakrendelés, műtéti beavatkozás stb.) a hajóorvosi rendelő nem alkalmas. Az orvosi vizsgálat, konzultáció vagy kezelés helyszíni térítés ellenében történik és a fedélzeti kártyára terhelik. Ilyen esetben az utasnak javasolt magánál tartania betegség-, baleset- és poggyászbiztosítási kötvényét és fedélzeti kártyáját. A hajóút részvételi díja biztosítást nem tartalmaz. Az orvosi ellátás díjáról az utas minden esetben kérjen az orvostól számlát, melyet – amennyiben betegség-, baleset és poggyászbiztosítással rendelkezik - hazaérkezése után (a betegség- , baleset- és poggyászbiztosítást nyújtó biztosító előírásainak és szabályzatának megfelelően) tud benyújtani biztosítójának.
Terhesség esetén a hajótársaság csak a terhesség 24. hetéig (a hajóút utolsó napját figyelembe véve) engedélyezik a részvételt. A terhesség korábbi szakaszában lévő kismamáknak is orvosi igazolással (akár angol nyelven) kell bizonyítaniuk, hogy alkalmasak a tengeri hajóútra. Az igazolásnak tartalmaznia kell a szülés várható időpontját is.
Azok az utasok, akik rendszerességgel szednek orvosságot, kérjük tartsák gyógyszerüket kézitáskájukban. Amennyiben nem sokkal az utazás előtt műtéten vagy egyéb komoly gyógyászati kezelésen esett át, konzultáljon kezelőorvosával, valamint a zárójelentését vigye magával a hajóútra.
Ha olyan térség hajóútjára megy, ahol a megbetegedés, fertőzésveszély magasabb, akkor utazás előtt ajánlott konzultálnia háziorvosával az egyes országokban szükséges vagy ajánlott védőoltásokról.
Nyelvhasználat
A hajóút során a tájékoztatás (írásos és szóbeli) főként angolul zajlik. A fedélzeten leggyakrabban beszélt nyelv az angol.
A fedélzeten nincs magyar nyelvű asszisztencia, és a fakultatív kirándulásokon történő idegenvezetés is többnyire angol nyelven történik.
Érdemes kihangsúlyozni, hogy az idegennyelv-ismeret hiányából eredő félreértésekért, problémákért az iroda nem tud felelősséget vállalni. A hajótársaság hajóin az angol a hivatalos nyelv.
Kikötőbe érkezés
Tengerentúli indulás esetén a hajóút előtt legalább 1-2 éjszakás tartózkodást javaslunk az induló kikötővárosban vagy annak közelében.
Transzfer
A transzferek felár ellenében csak aznapi érkezés/indulás esetén rendelhetők a reptér és a kikötő között. A transzfer legkésőbb 14 nappal a hajó indulása előttig rendelhető meg a pontos menetrend és járatszám megadásával.
Beszállás
A beszállás kb. 4 órával az indulás előtt kezdődik, de útvonalanként változhat. A pontos érkezés az utas felelőssége (eltekintve attól az esettől, amikor a Carnival szállítja a beszállás helyszínére az utast). Ha a hajó indulása előtt egy órával (európai utasok esetében Európán kívüli indulás esetén 2 óra) az utas még nincs a fedélzeten, a hajótársaság törölheti a nevére szóló foglalást és ez esetben a kötbér 100%.
Fontos megjegyezni, hogy étel, ital, szúró-vágó eszköz nem vihető fel hajóra! A biztonsági személyzetnek joga van a poggyászok átvizsgálására és amennyiben olyan eszközt találnak, amit nem vihetnek fel, úgy azt elveszik, illetve kivetetik a poggyászokból.
Próbariadó
A hajó indulásának a napján (többnyire még a hajó indulása előtt) próbariadót tart a hajótársaság. A próbariadó idejére vonatkozó teendőkről a személyzet és a tájékoztató anyagok pontos tájékoztatást adnak. Minden kabin alapfelszereltsége a minimum az adott kabinban utazó utasok számának megfelelő számú mentőmellény. Az utasoknak a próbariadó alkalmával a saját biztonságuk érdekében mindenképpen meg kell jelenniük mentőmellényben a kabinjuk alapján kijelölt gyülekezőhelyen (a vonatkozó gyülekezőhely, szekció jelét, számát általában a kabinban vagy a mentőmellényen is feltüntetik).
Fedélzeti kártya
A hajóra való bejelentkezéskor a hajó személyzete minden utasnak átad egy un. fedélzeti kártyát. A fedélzeti kártya hármas célt szolgál a hajóút során: személyazonosításra szolgál, a kabinok ajtaja a fedélzeti kártyával nyitható, illetve fizetőeszköz a fedélzeten.
A hajók fedélzetén nincs készpénz-használat (kivéve: kaszinó), a fizetés a fedélzeti kártyával lehetséges. A hajóra való beszállításkor nemzetközileg elfogadott dombornyomott bankkártyát (pl. VISA, MasterCard, American Express) vagy pénzletétet (kb. 250,- USD/fő) kérnek a fedélzeti fogyasztások (fakultatív kirándulások, vásárlások a fedélzeten, kötelező borravaló, stb.) fedezetéül.
Borravaló
A hajótársaságok a helyszínen ún. kötelező borravalót (más néven szervízdíjat) kérnek. Ennek összege a Carnival hajótársaságnál kb.13 $ / fő / éj, lakosztályok esetében kb. 14 $ / fő / éj.
Hivatalos pénznem
A hajók fedélzetén a hivatalos pénznem az USD.
Recepció, postai szolgáltatás
A recepció a nap 24 órájában áll az utasok rendelkezésére. Bár a kabinok felszereltségéhez hozzátartozik a széf is, de ha Ön úgy gondolja választhatja a recepción található széfszolgáltatást is.
Az ügyfélszolgálati recepción többek között lehetőség van képeslapok, levelek feladására is. A képeslapokat, leveleket kikötéskor a hajótársaság helyi szolgáltatóján keresztül postázzák. A feladás költségeivel az utas fedélzeti számláját terhelik meg.
Elektromos áram
A társaság hajóinak a fedélzetén 110/220V-os feszültségen működtethetők az elektromos készülékek. Az elektromos csatlakozók aljzata amerikai szabvány. Átalakító a hajón nem szerezhető be.
Mobiltelefon használat
A mobiltelefonok a hajókon használhatók. Fontos azonban felhívni az utasok figyelmét, hogy esetenként – főként a nyílt tengeren – a telefonkapcsolat csak a hajók saját műholdas telekommunikációs rendszerén keresztül lehetséges. Ez mind a küldött vagy fogadott sms-ek, mind a fogadott vagy kezdeményezett mobiltelefon-hívások, mind egyéb mobil telekommunikáció díját nagyban megnöveli.
Internet
A Carnival valamennyi hajóján van Internet Café, de az otthonról hozott, vezeték nélküli laptop is használható. Az aktuális árakról és feltételekről a fedélzeten kaphat bővebb tájékoztatást.
Dohányzás
A hajón kizárólag a kijelölt területeken megengedett a dohányzás. A színházban, vendéglátóegységekben, a kaszinóban nem dohányozhatnak a vendégek, beleértve a kabinokat, lakosztályokat és az esetlegesen ehhez tartozó balkonokat is. Ennek megszegése esetén 250 USD büntetést kell fizetni, amit az utas fedélzeti számlájára terhelnek.
Értékmegőrzés
Javasoljuk, hogy a nagyobb összegű készpénzt, személyes értékeket, ékszereket, műszaki cikkeket a hajó széfjeiben (a kabinban található széfben, vagy a recepción) helyezzék el. A hajótársaság és az utazási iroda nem vállal felelősséget az elveszett vagy ellopott értéktárgyakért, készpénzért.
Ruhatisztítás
A ruhatisztító szolgáltatásainak köre és az árlista a kabinban megtalálható. Önnek nem kell mást tennie, csak különválogatni a mosandó és vegyileg tisztítandó ruhákat, elhelyezni a ruhatisztító zsákban, és 48 órán belül a tiszta és vasalt ruha már újra a kabinjában lesz.
Állatok
A Carnival hajóira az utasok állatot nem vihetnek fel.
Öltözködés
A hajóútra érdemes a kikötők időjárásához, viselkedési szabályaihoz, a parti kirándulásokhoz és fedélzeti programokhoz igazodó kényelmes hétköznapi, és a fedélzeti etikettnek megfelelő elegánsabb ruhadarabokat is vinni. A hajóút során várható időjárásról minden esetben érdemes az illetékes meteorológiai szolgálatnál tájékozódni, illetőleg figyelembe venni azt, hogy az esték a tengeren néha hűvösek.
Napozás
A Carnival hajók fedélzetein a napozóágyak használata ingyenes. Az ehhez szükséges törölközőről a hajótársaság gondoskodik.
Étkezések
Az étkezések időpontjairól és éttermek nyitva tartásáról a társaság saját fedélzeti hírlevele a „Fun Times” ad tájékoztatást.
A Carnival hajóin térítés ellenében találhatóak különleges éttermek is.
A speciális étkezést (pl. gluténmentes stb.) mindig előre kell jelezni a hajótársaság felé, így amennyiben ilyenre van szüksége, kérjük minden esetben időben jelezze igényét utazási irodájának.
Italok
A reggelinél és a büférendszerű étteremben (Lido) térítésmentesen fogyasztható a tej, kávé (amerikai), tea, limonádé, jeges tea, jeges víz.
A hajótársaságnál 21 év alatti személynek nem szolgálnak fel alkoholtartalmú italokat.
A bárokban és az éttermekben felszolgált italok után 15% szerviz díjat számítanak fel.
Italcsomagokról bővebben az alábbi linken tájékozódhat:
http://www.carnival.com/FunShops/beverage-packages
Fakultatív kirándulások
A programok előzetesen a hajótársaság honlapján, de a fedélzeten is megvásárolhatóak.
A programok angol nyelvű leírásai az alábbi linken érhetőek el:
http://www.carnival.com/shore-excursions
Gyerekközpont
A fedélzeteken található gyerekközpontokat a 2-17 év közötti gyerekek használhatják.
Camp Carnival / Camp Ocean: 2-11 év közötti gyerekeknek
Circle C: 12-14 év közötti gyerekeknek
Club O2: 15-17 év közötti gyerekeknek
Mozi, színház
A hajótársaság saját kiadványában (Fun Times) tünteti fel a napi színház- és moziműsort is.
Kaszinó
A kaszinó a hajók kikötőkben való tartózkodása alatt zárva tart. 18 év alatti vendégek nem látogathatják a kaszinót.
Duty Free Shop
A Duty Free Shopokban ajándéktárgyakat cigarettákat, alkoholos italokat (borok, égetett szeszesitalok) is lehet vásárolni, ellenben az alkoholtartalmú italok csak a hajóút utolsó napján vehetők át. A Duty Free Shopok a hajók kikötőkben való tartózkodása alatt zárva tartanak. Kiszállás előtt egy vámnyilatkozatban fel kell tüntetni a hajón vagy a kikötőkben vásárolt árucikkeket.
Fotó
Fényképészek és videósok is vannak a fedélzeten, akik fontosabb eseményeken, illetőleg a kirándulásokon is dolgoznak és az itt elkészült fényképeket, videókat a galériában Ön is megvásárolhatja.
Fényképező és videokamera használat
A Carnival hajóin a fényképezőgép minden esetben engedélyezett, a videokamera használata pedig csak a show műsorok esetében tiltott.
A hajóút vége
Utolsó este minden utas megkapja a kiszállás menetéről szóló levelet, mely tartalmazza a bőröndcímkéket is. A felcímkézett bőröndöket az utolsó estén kell kitenni a folyosóra.
A hajótáraság és az IBUSZ Kft. a kabinban felejtett dolgokért felelősséget nem vállal.
Azon utasokat, akik a Carnival által biztosított transzferszolgáltatást vagy szállást foglaltak, a hajóutat követően a hajótársaság hostessei segítik a továbbiakban.
A hajóból történő kiszállás maximum 4 órát vesz igénybe.
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy reklamációt csak abban az esetben tudunk elfogadni, ha a helyszínen a hajótársaság alkalmazottjával jegyzőkönyvet vesznek fel és azt mindkét fél részéről aláírják.
Jó utazást, kellemes kikapcsolódást kívánunk!
Ez egy általános tájékoztató anyag, mely hajónként és útvonalanként eltérő lehet!