Norwegian hajóutak - általános tudnivalók

Utazási dokumentumok

A hajóúton való részvételhez a hazautazás dátumától számított fél évig érvényes útlevél szükséges.

Bár a hajótársaság Földközi-tengeri hajóútjai esetében a hajók számos alkalommal az Európai Unió területén kötnek ki, a tengeren azonban nemzetközi vizeken közlekednek, ahol nem érvényesek a schengeni egyezmény kikötései. Több mediterrán hajóút útvonalában szerepel olyan kikötőváros, amely nem az Unió tagja (pl. Tunézia, Marokkó, Törökország), így a partraszálláshoz mindig szükség van az útlevélre.
Vízummal kapcsolatban kérjük tájékozódjon utazási irodájánál.

Utazási szerződés

A hajótársaság mindenkor érvényben lévő utazási szerződése angol nyelven a hajótársaság hivatalos honlapján (www.ncl.com) megtalálható.  A hajótársaság utazási szerződését minden utas magára nézve kötelezőnek tartja.

Hajójegy, csomagcímke

A Norwegian a hajójegyet elektronikusan küldi, melyet mi is ilyen formában továbbítunk!  Amennyiben valamilyen okból kifolyólag a hajójegyet és a csomagcímkét nem tudja kinyomtatni, kérjük lépjen kapcsolatba utazási irodájával!

My NCL®, Online Check-In

A hajóutat megelőzően kérjük tájékozódjon a hajótársaság hivatalos honlapján (www.ncl.com) a My NCL nevű menüpontjában, ahol ellenőrizheti foglalását és személyes adatait, illetőleg online is be check-olhat. Amennyiben valamelyik adatban eltérést észlel, haladéktalanul lépjen kapcsolatba utazási irodájával.

Kiskorúak részvétele

21 év alatti utas kizárólag legalább 21 éves korú kísérővel utazhat. Amennyiben a gyermek nem a szüleivel utazik, szükséges a szülők részéről egy jóváhagyó nyilatkozat, amelyet beszálláskor fel kell mutatni, és amelynek az utazás egész időtartama alatt kéznél kell lennie. Ha csak egy szülővel utazik a gyermek, a kísérő szülőnek rendelkeznie kell a másik szülő jóváhagyását tartalmazó nyilatkozattal.

Fontos: 6 hónapnál fiatalabb gyerek a hajótársaság útjain nem vehet részt, illetőleg a hajótársaság fenntartja magának a jogot, hogy a 6 hónap és 17 év közötti utasok létszámát korlátozza.

Egészségügyi előírások, orvosi ellátás a hajón, terhesség

A hajótársaság hajóin található orvosi szoba, ahol a hajóorvost meghatározott rendelési időben kereshetik fel szükség esetén a járóbetegek. Az orvosi rendelő nyitva tartásáról az adott hajó napi programja nyújt felvilágosítást. Sürgősségi ellátás a nap 24 órájában igényelhető az orvosi vészhelyzeti telefonszámon.

A hajóorvos általában általános orvos; komolyabb orvosi beavatkozásokra (szakrendelés, műtéti beavatkozás stb.) a hajóorvosi rendelő nem alkalmas. Az orvosi vizsgálat, konzultáció vagy kezelés helyszíni térítés ellenében történik és a fedélzeti kártyára terhelik. Ilyen esetben az utasnak javasolt magánál tartania betegség-, baleset- és poggyászbiztosítási kötvényét és fedélzeti kártyáját. A hajóút részvételi díja biztosítást nem tartalmaz. Az orvosi ellátás díjáról az utas minden esetben kérjen az orvostól számlát, melyet – amennyiben betegség-, baleset és poggyászbiztosítással rendelkezik - hazaérkezése után (a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítást nyújtó biztosító előírásainak és szabályzatának megfelelően) tud benyújtani biztosítójának.

Terhesség esetén a hajótársaság csak a terhesség 24. hetéig (a hajóút utolsó napját figyelembe véve) engedélyezik a részvételt. A terhesség korábbi szakaszában lévő kismamáknak is orvosi igazolással (akár angol nyelven) kell bizonyítaniuk, hogy alkalmasak a tengeri hajóútra. Az igazolásnak tartalmaznia kell a szülés várható időpontját is.

Azok az utasok, akik rendszerességgel szednek orvosságot, kérjük tartsák gyógyszerüket kézitáskájukban. Amennyiben nem sokkal az utazás előtt műtéten vagy egyéb komoly gyógyászati kezelésen esett át, konzultáljon kezelőorvosával, valamint a zárójelentését vigye magával a hajóútra. 

Ha olyan térség hajóútjára megy, ahol a megbetegedés, fertőzésveszély magasabb, akkor utazás előtt ajánlott konzultálnia háziorvosával az egyes országokban szükséges vagy ajánlott védőoltásokról.

Nyelvhasználat

A hajóút során a tájékoztatás (írásos és szóbeli) főként angolul zajlik. A fedélzeten leggyakrabban beszélt nyelv az angol.

A fedélzeten nincs magyar nyelvű asszisztencia, és a fakultatív kirándulásokon történő idegenvezetés is többnyire angol nyelven történik.

Érdemes kihangsúlyozni, hogy az idegennyelv-ismeret hiányából eredő félreértésekért, problémákért az iroda nem tud felelősséget vállalni. A hajótársaság hajóin az angol a hivatalos nyelv.

Kikötőbe érkezés

Tengerentúli indulás esetén a hajóút előtt legalább 1-2 éjszakás tartózkodást javaslunk az induló kikötővárosban vagy annak közelében.

Transzfer

A transzferek felár ellenében csak aznapi érkezés esetén rendelhetők. A transzfer legkésőbb 10 nappal a hajó indulása előttig rendelhető meg a pontos menetrend és járatszám megadásával.

Beszállás

A beszállás kb. 4 órával az indulás előtt kezdődik, de útvonalanként változhat. A pontos érkezés az utas felelőssége (eltekintve attól az esettől, amikor a Norwegian szállítja a beszállás helyszínére az utast). Ha a hajó indulása előtt egy órával (európai utasok esetében Európán kívüli indulás esetén 2 óra) az utas még nincs a fedélzeten, a hajótársaság törölheti a nevére szóló foglalást és ez esetben a kötbér 100%.

Fedélzeti kártya (Cruise Card)

A hajóra való bejelentkezéskor a regisztrációs pultnál hajó személyzete minden utasnak átad egy un. fedélzeti kártyát. A fedélzeti kártya hármas célt szolgál a hajóút során: személyazonosításra szolgál, a kabinok ajtaja a fedélzeti kártyával nyitható, illetve fizetőeszköz a fedélzeten.

A hajók fedélzetén nincs készpénz-használat (kivétel: kaszinó), a fizetés a fedélzeti kártyával lehetséges. A hajóra való beszállításkor a regisztrációs pultnál nemzetközileg elfogadott dombornyomott bankkártyát (VISA, MasterCard, JCB Card, American Express/Optima) vagy pénzletétet (kb. 300,- USD/fő) kérnek a fedélzeti fogyasztások (fakultatív kirándulások, vásárlások a fedélzeten, kötelező borravaló, stb.) fedezetéül.

Borravaló

  • „Premium All Inclusive” ellátás esetén a részvételi díj a borravalót már tartalmazza.
  • „Just Cruise” ellátás esetén a borravaló az alábbiak szerint alakul: Belső-, ablakos-, balkonos- vagy Mini-Suite kabin foglalása esetén 13,99 USD / fő / éj, Lakosztály foglalása esetén 16,99 USD / fő / éj. 3 éves kor alatt a hajótársaság borravalót nem számít fel.

Hivatalos pénznem          

A hajók fedélzetén a hivatalos pénznem az USD.

Recepció, postai szolgáltatás

A recepció a nap 24 órájában áll az utasok rendelkezésére. Bár a kabinok felszereltségéhez hozzátartozik a széf is, de ha Ön úgy gondolja választhatja a recepción található széfszolgáltatást is.
Az ügyfélszolgálati recepción többek között lehetőség van képeslapok, levelek feladására is. A képeslapokat, leveleket kikötéskor a hajótársaság helyi szolgáltatóján keresztül postázzák. A feladás költségeivel az utas fedélzeti számláját terhelik meg.

Próbariadó

A hajó indulásának a napján (többnyire még a hajó indulása előtt) próbariadót tart a hajótársaság. A próbariadó idejére vonatkozó teendőkről a személyzet és a tájékoztató anyagok pontos tájékoztatást adnak. Minden kabin alapfelszereltsége a minimum az adott kabinban utazó utasok számának megfelelő számú mentőmellény. Az utasoknak a próbariadó alkalmával a saját biztonságuk érdekében mindenképpen meg kell jelenniük mentőmellényben a kabinjuk alapján kijelölt gyülekezőhelyen (a vonatkozó gyülekezőhely, szekció jelét, számát általában a kabinban vagy a mentőmellényen is feltüntetik). 

Elektromos áram

A társaság hajóin a fedélzetén 110V / 220V-os feszültségen működtethetők az elektromos készülékek. Esetenként átalakítóra lehet szükség, ami a hajókon nem szerezhető be, így kérjük vigyenek magukkal.

Mobiltelefon használat

A mobiltelefonok a hajókon használhatók. Fontos azonban felhívni az utasok figyelmét, hogy esetenként – főként a nyílt tengeren – a telefonkapcsolat csak a hajók saját műholdas telekommunikációs rendszerén keresztül lehetséges. Ez mind a küldött vagy fogadott sms-ek, mind a fogadott vagy kezdeményezett mobiltelefon-hívások, mind egyéb mobil telekommunikáció díját nagyban megnöveli. 

Internet

A Norwegian valamennyi hajóján van Internet Café, de az otthonról hozott, vezeték nélküli laptop is használható.
Az aktuális árakról és feltételekről a fedélzeten kaphat bővebb tájékoztatást.    

Dohányzás

A hajón kizárólag a kijelölt területeken megengedett a dohányzás. A színházban, vendéglátóegységekben, beleértve a kabinokat, lakosztályokat és az esetlegesen ehhez tartozó balkonokat is. Ennek megszegése esetén 250 USD büntetést kell fizetni, amit az utas fedélzeti számlájára terhelnek.

Értékmegőrzés

Javasoljuk, hogy a nagyobb összegű készpénzt, személyes értékeket, ékszereket, műszaki cikkeket a hajó széfjeiben (a kabinban található széfben, vagy a recepción) helyezzék el. A hajótársaság és az utazási iroda nem vállal felelősséget az elveszett vagy ellopott értéktárgyakért, készpénzért. 

Ruhatisztítás

A ruhatisztító szolgáltatásainak köre és az árlista a kabinban megtalálható. Önnek nem kell mást tennie, csak különválogatni a mosandó és vegyileg tisztítandó ruhákat, elhelyezni a ruhatisztító zsákban, és 48 órán belül a tiszta és vasalt ruha már újra a kabinjában lesz.

A Norwegian legtöbb hajóján önkiszolgáló mosoda is található, mosó-, szárítógépekkel és vasalási lehetőségekkel.

Állatok

A Norwegian hajóira az utasok állatot nem vihetnek fel.

Öltözködés

A hajóútra érdemes a kikötők időjárásához, viselkedési szabályaihoz, a parti kirándulásokhoz és fedélzeti programokhoz igazodó kényelmes hétköznapi, és a fedélzeti etikettnek megfelelő elegánsabb ruhadarabokat is vinni. A hajóút során várható időjárásról minden esetben érdemes az illetékes meteorológiai szolgálatnál tájékozódni, illetőleg figyelembe venni azt, hogy az esték a tengeren néha hűvösek.

Napozás

A Norwegian hajók fedélzetein a napozóágyak használata ingyenes. A napozáshoz használandó törölközőkről szintén a hajótársaság gondoskodik, amiket a meddencéknél találhatnak meg az utasok.

Étkezések

Reggeli:

Az ún. fő étteremben (main restaurant) is lehet reggelizni, de mivel a la carte, így a kiszolgálási idő nőhet és annak, aki kirándulásra igyekszik a reggelizés ezen formája nem ajánlott.
Szobaszerviz szűkített reggeli étlappal 6:30-10:00 között lehetséges.

Ebéd:

Az ebédet a következő egységekben lehet elkölteni:

Main Dining Room (ültetett étterem), büfé étterem, speciális éttermek. A speciális éttermekben asztalfoglalási díjat számítank fel, ami 15 – 39,99 $ / fő között alakul, illetőleg az „Á la carte” megjelölésű éttermekben a különleges ételeknek díja van, ami az étlapon van feltüntetve.

De ebéd és a vacsora között is találhatóak a hajókon nyitva tartó vendéglátóegységek.

Vacsora:

A Norwegian hajóin az étkezések kötetlen formában zajlanak (így a vacsora is), nincsenek fix étkezési időpontok. Az éttermek bejáratainál, illetőleg a hajók különböző közösségi tereiben elhelyezett elektronikus táblákon az utasok nyomon követhetik az éttermek telítettségeit. Vacsoránál az éttermek általában 18 órától éjfélig tartanak nyitva.

Italok

A Norwegian hajóutak Premium All Inclusive szolgáltatást tartalmaznak, melyek már magában foglalják az alkoholos és alkoholmentes italok nagyon széles választékát is.

A hajótársaságnál 21 év alatti személynek nem szolgálnak fel alkoholtartalmú italokat.

Azon prémium kategóriás italok után, melyek nem képezik részét a Premium All Inclusive szolgáltatásnak a bárokban és az éttermekben felszolgált italok után 18% szerviz díjat számítanak fel.

Gyerekekre vonatkozó előírások, fedélzeti szabályok 

1) A 3 év alatti gyermekek csak szülői kísérettel látogathatják a játszóházat.
2) 6 hónapnál fiatalabb gyerekek a Norwegian hajótársaság hajóútjain nem vehetnek részt, valamit a hajótársaság fenntartja a jogot, hogy a 6 hónap és 17 év közötti utasok létszámát korlátozza. Olyan hajóúton, ahol a hajó egymást követő 3 napot (vagy annál többet) a tengeren tartózkodik csak 12 hónapnál idősebb gyermek vehet részt.
3) Csoportos gyerekfelügyelet 3-12 éves gyerekek részére a kikötések alatt különdíj ellenében vehető igénybe.

Mozi, színház

A hajótársaság saját kiadványában (Freestyle Daily) tünteti fel a napi színház- és moziműsort is.

Kaszinó

A kaszinó a hajók kikötőkben való tartózkodása alatt zárva tart. 18 év alatti vendégek nem látogathatják a kaszinót.
A Pride of America hajón nem található kaszinó.

Duty Free Shop

A Hawaii útvonalakat kivéve a Duty Free Shopokban ajándéktárgyakat, cigarettákat, alkoholos italokat (borok, égetett szeszesitalok) is lehet vásárolni, ellenben az alkoholtartalmú italok csak a hajóút utolsó napján vehetők át. A Duty Free Shopok a hajók kikötőkben való tartózkodása alatt zárva tartanak.

Fotó

Fényképészek és videósok is vannak a fedélzeten, akik fontosabb eseményeken, illetőleg a kirándulásokon is dolgoznak és az itt elkészült fényképeket a fotósarokban állítják ki, amiket Ön is megvásárolhat.

Fényképező és videokamera használat

A Norwegian hajóin a fényképezőgép minden esetben engedélyezett, a videokamera használata pedig csak a show műsorok esetében tiltott.

A hajóút vége

Utolsó este minden utas megkapja a kiszállás menetéről szóló levelet, mely tartalmazza a bőröndcímkéket is. A felcímkézett bőröndöket az utolsó estén kell kitenni a folyosóra.

A hajótáraság és az IBUSZ Utazási Irodák Kft. a kabinban felejtett dolgokért felelőséget nem vállal.

Azon utasokat, akik a Norwegian Cruise Line által biztosított transzferszolgáltatást vagy szállást foglaltak, a hajóutat követően a hajótársaság hostessei segítik a továbbiakban.

A hajóból történő kiszállás maximum 4 órát vesz igénybe. 

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy reklamációt csak abban az esetben tudunk elfogadni, ha a helyszínen a hajótársaság alkalmazottjával jegyzőkönyvet vesznek fel és azt mindkét fél részéről aláírják.

Jó utazást, kellemes kikapcsolódást kívánunk!

 

Ez egy általános tájékoztató anyag, mely hajónként és útvonalanként eltérő lehet!

Általunk képviselt hajótársaságok

 celestyal logo cmyk

IBUSZ Utazási Irodák Kft.

1118 Budapest Dayka Gábor utca 3. 
IBUSZ irodák telefonszámai
Email: hajo@ibusz.hu
Web: www.ibusz.hu